Alla inlägg den 1 mars 2014

Av Alexandra :* - 1 mars 2014 19:06

Hej, först tänkte jag berätta vad jag menar med "Olika känslor".

När jag sa "Olika känslor" menar jag att jag ska berätta tillexempelt ~Hur det känns att vara ensam, blyg och det ni kanske aldrig fattar, hur de andra känner säg. Fattar ni? Hoppas ni gör det, "hehe" Nu kör vi!   


BLYG: Blyg? Ja. Varför? Ingen vet. Kan vara för föräldrarna där hemma som vem vet, kanske plågar hon/han? De kanske hotar han/hon om att något eller så kanske de är missbrukare och ingen får veta det. Eller så kanske hon/han vill ha låg profil för den vill inte ha uppmärksamhet. Hon/Han kanske tycker det är skönt att vara den hon/han är.


ENSAM: Du ser att någon är ensam. Men vet du varför? Jo det kan finnas många olika anledningar men det som händer oftast som gör att man är ensam är pga mobbning. För att många går på hon/han för hur den ser ut. Och ingen märker det! Hon/Han kanske till och med går till en kurator för att försöka lösa allt. Men vet någon det? Nej, för alla är så upptagna med att mobba hon/han så att de ser det aldrig. Ingen försöker bli vän med hon/han och då förstår aldrig någon hur snäll den här personen är! Ingen förtjänar att vara ensam, NÅGONSIN!


POPULÄR: Alla som är populära har säkert en dålig bakrund. Och med dålig bakrund menar jag att de kanske vart mobbade som små och de kanske tror då att mobba andra och sminka sig eller fixa sitt hår skit snyggt och göra sig som en jävla modell ska hjälpa de. Alltså hjälpa de med att skaffa massor av vänner vara bland de som de tycker är populära. Och på så sätt kanske de visar hur det känndes för de när de var mobbade som det gör för er som är "mobbade" ungefär. De kanske bara vill visa hur de hade det för att inga förstog de.


NERVÖS: Nervös för att tillexempelt hons/hans kompisar har blivit mobbade. Och är då nervös för att hon ska bli en av de som blir mobbade. Ingen vill det, men många vill hjälpa de som blir mobbade. Och vissa mobbar tillbaka för de mobbar en. Och då blir det som en jävla kedja. Ibland måste man tänka långt fram inte bara en bit.


RÄDD: Det finns vissa som lever sitt liv i rädsla. Ingen vet varför och ibland kanske inte ens de. Men det finns även vissa som lever sina liv genm rädsla för att deras föräldrar är missbrukare och de vill inte att föräldrarna ska åka in i fängelse och att de (barnen) inte vill åka till Socialtjänsten. Och ALLA är rädda för något. Och föräldrarna kan även ha hotat sina barn så de är rädda för det.


MODIG: Alla som är modiga har säkert varit så rädda för så mycket förut, så att de tröttnade och ville ändra på allt. Men att de fortfarande är rädda inombords utan att någon vet det. Och de håller det inne. De kanske ville bli modiga för alla som tyckte att det var så kul att skrämma de, och på så sätt retas de sammtidigt.


Ja, nu fick ni kanske lite att tänka på. Har ni ens någonsin tänkt så om de? Om inte, BÖRJA GÖRA DET! 

Ps. Om jag har glömt någon, skriv gärna i en kommentar eller vart som helst. 

  


Av Alexandra :* - 1 mars 2014 15:44

Hej, tänkte berätta om varför jag är Anonym.


Jag är Anonym för då kan jag säga vad jag vill, mina tankar om allt.

Jag har vart typ den personen som har levt som en "ensam varg" så jag tyckte att jag kunde vara Anonym här så begöver inga klaga på mig om mina tankar. 

Jag tycker även att det är ganska mycket lättare att vara Anonym för då "som sagt" man kan ju skriva vad som helst och man behöver inte skriva så mycket om sig själv som många gör varje dag. 

Jag vet inte varför men de som har bloggar som heter som de och sriver om de, jag tycker det är så tråkigt att läsa. Man läser om de och mer om de och ännu mer om de. Då handlar ju liksom allt om den. Liksom "yeyy" "super kul" ~not~ Läsa om vad en skriver om sig själv dygnet runt. Och skriver bara om sig själv och sin dag och aldrig något annat. Som jag kommer göra här tillexempelt.

Det är ju en blogg som alla kan skriva som de själva vill. (typ som en dagbok eller?!) 

Ja, de som inte är Anonyma och skriver om sig själv och annat, de brukar bara typ kunna skriva någon meningen sen är den dagen slut. För de inte har något att säga i sina liv. Och de vill inte heller säga sanningen alltid, de ljuger faktiskt ganska ofta om vad de gör eller hoppar fram och tillbaka i dagen. Typ från natt till dag och sen från dag till natt och sen håller på så. Så egentligen så vet nog inte så många av er hur de har det.

Men Anonym  (" ") Jag kan skriva exakt hur jävla mycket jag vill om vad jag vill "typ som nu"  Utan att mina kompisar vet och sedan går på mig i skolan och bara "Varför har du skrivit så på bloggen?" eller "Varför har du det jobbigt hemma?" eller som de dryga personerna i klassen som tror de är bäst och man skriver något roligt på bloggen "Ha, vem fan är du? Fröken jag får som jag vill, eller?!"  Och typ alla mina kompisar har bloggar men de är också Anonyma, så jag tänkte också "varför inte jag?" Och mina kompisar tycker jag är bra på att blogga. Så, ja.



Det var allt för den här gången, hoppas ni gillade det. (Hehe, och orkar läsa) Skriver senare i kväll om "Olika känslor" Så får ni veta vad det är jag menar med det! ^.^ Hej då så länge!     


Av Alexandra :* - 1 mars 2014 12:57

Jag har sovit i 3 timmar inatt har inte kunnat sova!   

Så nu när jag vaknade kollade jag på film och åt frukost.

Sen var det kul i filmen så skulle skratta men det gick ju super?! Nej, för jag har munsår OCH DET GJORDE SÅ JÄVLA ONT!!

Ja, men nu ska jag bara vakna upp, sen kanske åka till några hästar ^.^ 

Jag ska blogga om "varför jag är Anonym!" i nästa blogg inlägg och sen ska jag blogga om "olika känslor!" Efter den. Bloggar när jag typ har lust så båda kan komma idag, i morgon eller vem vet!?   

Ja, det var allt gjorde bara ett snabb inlägg så.

Av Alexandra :* - 1 mars 2014 00:50

Först innan jag gör "15 saker om mig" Så skulle jag bara säga. 

Hehe, typiskt mig. Som sagt är uppe sent är efter 12, så NY DAG!! ^.^ Nu kommer de, gör ett inlägg senare ikväll också.   

   "Dont ask why I took that"  Och så är det första Mars! :D

 

1. ÄSLKAR djur! ^.^

2. Har ridit/rider på ridskola, tar även hand om ett par stycken. ^.^

3. Musik är mitt liv! Lyssnar på det dygnet runt!  

4. Har en super konstig humor!  

5. Är inte självisk/Delar alltid med mig.

6. Tänker på andra mer än mig själv ibland.

7. Står alltid upp för mina kompisar.

8. Älskar hästfilmer.

9. Har egna djur.    ("sweeeet")

10. Jag har en "sjukdom" -

11. Hatar folk som röker. (de stinker skit)  

12. Hatar när folk kallr mig för dumma saker!  

13. Stannar ofta uppe sent sen vaknar tidigt.. 

14. Hatar människor som spammar mig med meddelanden!!  

15. Tycker att såna som skriver super korta inlägg på sina bloggar inte borta ha en blogg ens.   

  

Det var 10 saker om mig.   

Jag skrev ”ridit/rider” för att jag har börjat, slutat och sen börjat och slutat igen. Vet inte riktigt varför, men som man säger ”YOLO ~ You Only Live Once” Hehe, eller vad ska man säga? ^.^

Skrev även på nummer 10 ”sjukdom” så för att jag har läst på internet och då stog det på en sida att jag hade den sjudomen men på en annan att jag inte hade den sjukdomen. Alltså svårt att förklara här, men typ att jag har en sjukdom men ändå inte. ”confused”


Jag har alltid varit en som tänker på alla mina kompisar än mig själv, ex. Om vi åker skatebord och hon och jag ramlar. Men jag får ett större sår än henne/honom, då går jag till hon/han och bara typ ”OMG!! Du blöder!! Fort ring ambulansen!” Ja, typ så. ”Överreagerar”  ^.^ (Kan inte åka skatebord but whatever ^.^)

Och om någon går på min kompis när jag är där med hon/han, då går jag på den han/hon. Eller om min kompis ringer mig och berättar exakt vem som gjorde det så är det kul att skrämma upp den i börjar, typ ringa med dolt och säga ” i will find you and i will kill you” hehe, bara för skoj. Sen dyker jag upp när den minst anar det! ^.^

 

O, ja juste. Ska försöka hinna med råd varje gång jag bloggar så nu ska ni få ett.

”Tänk på dina kompisar så tänker de på dig och er ~friend chip~ kommer att hålla längre. Bry dig om din kompis så bry den sig tillbaka! ^.^” Hehe, super fin text! ~not ~  

 

Ja, det var det här inlägget, hoppas ni gillade. Hörs nästa gång! ^.^

 

Ps. Jag tänkte skriva ganska långa texter så ofta jag kan, för de som skriva korta tråkiga inlägg brukar ha minst inlägg för de är inte "intressanta" så, ja. och skriv gärna fråger! :*

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej, i den här bloggen kommer jag vara annonym men kalla mig Alexandra. Är annonym för då kan man dela med sig av allt utan at någon vet. ^.^ Hoppas ni kollar in bloggen mer! ^.^

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg?
 Super bra!!
 Fin
 Sådär
 Dålig
 Kass
 Har sett bättre
 Du borde ändra lite saker

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards